Dersin Adı | Toplam Kalite Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 538 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri kavramları, Toplam Kalite Yönetimi teknikleri ve İstatistiksel Süreç Yönetimi araçlarının tanıtılması; kontrol çizelgelerini yorumlamak içın gerekli temelinin oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite Kavramına Giriş | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 1 |
2 | Toplam Kalite Yönetimi’nin Prensip ve Uygulamaları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 2 |
3 | Toplam Kalite Yönetimi’nin Araç ve Teknikleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 3 & 12 |
4 | İstatistik’in Temel Kavramları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 4 |
5 | Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 5 |
6 | Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 5 |
7 | Değişkenler için Ek İPK Teknikleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 6 Statistical Quality Control, A Modern Introduction, Douglas C. Montgomery, Sixth Edition, Wiley. Ünite 9 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 8 |
10 | Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 9 |
11 | Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 9 |
12 | Kabul Örneklemesi Sistemleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 10 |
13 | Kabul Örneklemesi Sistemleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 10 |
14 | Güvenilirlik | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 11 |
15 | Güvenilirlik | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders Kitabı: Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Kitabın powerpoint sunumlarından yararlanılır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Total Quality Management. Besterfield, D.H., Besterfield-Michna, C., Besterfield, G.H., and Besterfield-Sacre, M. 3rd Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2003. / Principles of Operations Management. Jay Heizer and Barry Render, 6th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2006. / Statistical Quality Design and Control. Richard E. DeVor, Tsong-how Chang and John W. Sutherland, 2nd Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2007. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 27 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 35 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli | |||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı | |||||
3 | Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli | |||||
4 | Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli | |||||
5 | Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli | |||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | |||||
7 | Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı | |||||
8 | Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli | |||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli | |||||
10 | Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı | |||||
11 | Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest